Jak porazit chuť na cukr
|

Jak porazit chuť na cukr. Zdravá krabičková strava. Jak zvítězit a nejíst sladké

Pošli přátelům

Jak porazit chuť na cukr? Cítili jste, že v poslední době saháte po plechovce od sušenek? Šeptá vám ten čokoládový cheesecake z lednice? Pokud ano, nejste sami. Nalézt útěchu ve sladkých pochoutkách je vlastně přirozený instinkt – cukr nám dává vítanou radost a dodává energii. Ale pozor – má to svou cenu.

Jak porazit chuť na cukr

Když se cítíme ve stresu, zaplavuje naše tělo hormon kortizol. Uvolňuje glukózu z našich jater, což zase zvyšuje hladinu cukru v krvi. Tím se dostáváme do stavu „boj nebo útěk“, takže jsme připraveni vypořádat se s čímkoli, co nás stresuje.

Z evolučního hlediska by tento stresor byl vzácným predátorem nebo loupeživým soupeřem. Ale v moderním světě kortizol zaplavuje naše systémy desetkrát denně, když máme zpoždění, nebo se nám porouchá auto, naše dítě pláče nebo když zmeškáme pracovní termín. Nejsme navrženi tak, abychom zažívali téměř permanentní stres, a události minulého roku to jen zhoršily.

Co se tedy stane, když se cítíme ve stresu? Naše těla touží po něčem, co nás učiní šťastnými, aby nás vyrovnalo. A cukr se svými schopnostmi uvolňovat dopamin dokáže bleskově zlepšit naši náladu. 

Nárůst cukru však vytváří příval inzulínu – hormonu, který řídí hladinu cukru v krvi – a brzy zjistíme, že se zhroutíme a budeme se cítit pomalí. Cukrová past je nastavena.

Kolik cukru bych měl jíst

Kolik cukru bych měl jíst?

Velké množství cukru může být opravdu špatné pro vaše zdraví a je spojeno se zvýšeným rizikem cukrovky 2. typu, kardiovaskulárních onemocnění, onemocnění jater a přibírání na váze, nemluvě o zubním kazu a pro některé i překrvené kůži.

Lékaři uvádí, že dospělí by neměli mít více než 30 g „volných cukrů“ denně, což odpovídá sedmi kostkám cukru nebo šesti čajovým lžičkám. Volný cukr je termín pro cukr, který se přidává do naší stravy, jako je cukr ve vaší kávě, nebo cukr, který výrobci potravin přidávají do svých produktů, jako jsou hotová jídla, koláče a sirupy.

Nutiční specialisté uvádí: „Na tyto pokyny by se mělo pohlížet spíše jako na maximum než jako cíl, kterého je třeba dosáhnout. Zdravý jedinec nepotřebuje cukr – a čím méně jíme, tím lépe.“

Trocha něčeho sladkého je v pořádku

Unás jsme zastánci vyvážené stravy a to zahrnuje dopřát si jednou za čas. Život je příliš krátký na to, abychom se vyhnuli čokoládovým tyčinkám nebo narozeninovým dortům. Ale je důležité být pozorný a jednat, pokud začínáte mít pocit, že vaše spotřeba cukru plíživě stoupá.

Hra na schovávanou s cukrem

Hra na schovávanou s cukrem

Kde můžete, volte přirozeně sladké zdroje cukru. Ovoce, med a javorový sirup mají také další nutriční výhody. Je to rafinovaný cukr, kterému se chcete vyhnout pravidelné konzumaci. 

Koblihy, sušenky z obchodu, dorty a sladkosti vám nepřinesou dobrý pocit. Dávejte pozor na skryté cukry ve zpracovaných potravinách. Budete se divit, kolik lžiček cukru se skrývá v snídaňových cereáliích, omáčkách a nízkotučných jogurtech.

Čtěte etikety a dávejte pozor na dextrózu, glukózu, fruktózu a sacharózu, kukuřičný sirup, melasový sirup a koncentráty ovocných šťáv.

Jak tedy mohu porazit své chutě na cukr?

Pochopte, proč toužíte. Máte chuť na jídlo? Nebo pohodlí? Jíte pro energii? Nebo proto, že se nudíš? Udělejte si chvíli pauzu, než budete jíst, a opravdu si uvědomte, jak se cítíte. Můžete si vést deník, abyste mohli sledovat své emoce a spouštěče? Pouhá pauza na pár minut před jídlem může být dostatečně odstrašující.

Jíst vyváženou stravu

Poslední věc, kterou chcete udělat, je vytvořit cyklus s vysokým a nízkým obsahem cukru, kde jste uvízli ve smyčce sladkých pochoutek a energetických havárií. Místo toho si vyberte stravu s vysokým obsahem bílkovin, plnohodnotných potravin, zdravých tuků, pomalu se uvolňujících sacharidů a vlákniny pomáhá udržovat hladinu cukru v krvi.

Vyberte si snídani s nízkým obsahem cukru

Vyhněte se té cukrové pasti! Začněte den snídaní s nízkým obsahem cukru, která je bohatá na pomalu se uvolňující sacharidy, bílkoviny a tuky. Mezi naše oblíbené snídaně patří fíkové a ořechové máslo na žitném chlebu nebo vejcích a avokádo na kynutém toastu – chutné a déle vás zasytí ze zajímavosti se podívejte na náš jídelníček.

Dobře svačinu

Pokud jste pravidelným zákazníkem krabičkové diety, nyní pochopíte, že zdravé svačiny považujeme za užitečné pro udržení energetické hladiny. Vybírejte ale pečlivě. Sušenky a koláče ve vás z dlouhodobého hlediska zanechají pocit nedostatku a chuti více. Zvolte raději čerstvé ovoce nebo hrst ořechů a semínek.

Dovolte nám, abychom vám pomohli

Pokud je pro vás obtížné kontrolovat příjem cukru nyní dovolte, abychom vám pomohli. Doporučujeme firmu JsmeFFmenu, která vytváří lahodná a výživná jídla s minimem volného cukru. A s našimi zdravými svačinami si můžete doplnit energii tím správným způsobem. Sbohem plechovka od sušenek, ahoj zdravé tělo. 5 vyvážených jídel denně po celé ČR a to s dopravou až do domu zdarma.

Pošli přátelům

Podobné příspěvky